FANDOM

Skærmbillede 2016-07-30 kl. 22.20.47

Tobias Close-up

Tobias er storebror til Ingrid Kristensen, som er hovedperson i bog 1. Hans far er væver, hvilket giver ham en relativt lav social status. Omkring 5 år før historiens start bliver han konfirmeret, og kort efter kommer han i lære som købmandsassistent.

Fysisk udseende

Tobias er en ung, 19-årig mand. Han er lidt højere end gennemsnittet, har en spinkel kropsbygning og er fysisk svagere end mange andre mænd på hans alder, til trods for at han laver meget fysisk arbejde (i hvert fald mere end sin far, som er betydeligt stærkere). Han har brunt hår, mange modersmærker, brune øjne og et tyndt fuldskæg.

Til hverdag går han i en lysebrå, stribet skjorte med en lysebrun vest udover, mørkebrune bukser, brune slidte støvler og en blå hat.

Til festlige lejligheder er den lysebrune vest blevet erstattet af en mørkere brun vest og en lyseblå frakke. Ellers har han det samme tøj på.

Om natten sover han i en hvid dragt, som han muligvis også har på under sit hverdagstøj.

Personlighed

Fordi han er købmandsmedhjælper har Tobias fået en stor interesse for forretning og økonomi. Han er god til at sælge unyttige ting og at prutte om prisen, og derfor er det tit ham, der køber ind til sin familie, når han er hjemme. Han er meget udadvendt og glad for at snakke med sine søskende og forældre, og han er meget interesseret i deres liv. Modsat hans yngre voksne søskende sover han for det meste hjemme og kan derfor knytte sig bedre til de andre, til trods for at han tager meget tidligt af sted.

Galleri