FANDOM

Skærmbillede 2016-08-13 kl. 14.36.23

Tine close-up

Tine er storesøster til Anne Sophie Petersen, som i bog 4 er hovedperson. Omkring et år før historiens start konfirmeres hun, og kort efter ansættes hun hos familien Vestergaard som kokkepige. Hendes far er murerarbejdsmand, hvilket giver hende en relativt lav status socialt.

Fysisk udseende

Tine er som 16-årig en høj, spinkel kvinde. Hun ligner ikke umiddelbart sin søster i farve og kropsbygning, men hun har ligesom hun en buet næse, tykke øjenbryn, grå øjne og langt tykt hår - dog er Tines blondt, hvor søsterens er brunt.

Til hverdag går hun i en mørkerød skjorte med brune striber, en mørkegrøn nederdel med et blåt stribet forklæde udover og brune støvler. Hendes hår er bundet i en stram knold og dækket af et blåt, ternet tørklæde, som er bundet under hagen (nakken i sims-versionen)

Til festlige lejligheder er hendes tørklæde brunt og grønt, men stadig ternet. Hendes forklæde er også skiftet ud med et turkisblåt med brune tern.

Om natten sover hun i en lang, hvid kjole, som hun muligvis også har på under sit hverdagstøj. Hendes hår er løst og fødderne bare, i hvert fald om sommeren.

Personlighed

Tine er tit beskrevet som en mere moden version af Anne Sophie, der tit følger Tines fodspor. Hun er intelligent, men ifølge de fire fortællere mest som følge af at arbejde hårdt for det. Hun kan være en smule genert over for andre end sin familie, som hun derimod respekterer højt. Hun er meget opsat på at gøre indtryk på og få gengældt respekt fra sine forældre og til dels sin bror og andre autoriteter, mens hun prøver at være et godt eksempel for yngre børn.

Galleri