FANDOM

Peter er storebror til Mathilde Nielsen, som i bog 2 er hovedperson. Omkring 2 år før historiens start konfirmeres han, og kort efter starter han sit arbejde på et skib. Hans far er natmand, hvilket giver ham en ret lav social status.

Udseende

Peter close-up

Peter close-up

Peter er en 17-årig dreng, lidt højere end gennemsnittet (men stadig lavere end sin far) Han har en spinkel kropsbygning, brunt hår og kindskæg, lysebrune øjne, en lidt opadvendt næse og en smule fregner.

Ifølge Mathilde går han mest i sit skibstøj til hverdag, da han "ikke orker at skifte" (oversat: ikke har så meget andet) Det består af brune støvler, hvide bukser med et par lapper, en blå skibsjakke og en hvid skibshat. Tilsyneladende har han en blå, stribet skjorte på indenunder.

Til festlige lejligheder gør han desværre ikke så meget ud af sig selv. Han kæmmer sit hår lidt, men går ellers i det samme som han plejer, foruden jakken og hatten.

Om natten sover han i en hvid dragt, som han muligvis også har på under sit hverdagstøj.

Personlighed

Da han sjældent er hjemme, kender vi ikke meget til hans personlighed, men eftersom han arbejder på et skib er han sandsynligvis modig og eventyrlysten, har en interesse for havet og/eller skibe og går ikke ned af sult, søsyge eller søvnmangel. Da han kun har ét sæt tøj, er han sikkert også lidt ligeglad med forfængelighed og renlighed, hvilket kunne være kommet af at være på lange sejlture og ikke have tid til at vaske sig.

Galleri