FANDOM

Martha er lillesøster til Emilie Vestergaard, som i bog 3 er hovedperson. Hun går endnu ikke i skole, men bliver alligevel undervist hjemme eller hos private lærere. Hendes far er borgmester, hvilket giver hende en meget høj social status.

Fysisk udseende

Skærmbillede 2017-06-27 kl. 13.42.03

Martha close-up

Martha er som 5-årig en lille, buttet pige med lyst glat hår, blå øjne og rødlige kinder.

Til hverdag går hun i en lyseblå, blomstret kjole med hvide blonder og en lyslilla cardigan i samme mønster, et hvidt forklæde, hvide strømper og sorte sko. Hendes hår er samlet i to fletninger, og om hovedet har hun et hvidt tørklæde.

Til festlige lejligheder går hun med en lyslilla fløjlskjole og en lyslilla cardigan med indbroderede sølvtråde, begge i samme snit som hendes hverdagstøj og med hvide blonder. Hun har stadig et hvidt tørklæde og forklæde på, samt hvide strømper og sorte sko, men ifølge Emilie er intet af det det samme.

Om natten sover hun i en lang, hvid blondekjole (sandsynligvis også den, hun har på indenunder sit hverdagstøj), som i sims-versionen dog er knælængde, og hendes hår er løst.

Personlighed

Martha er sandsynligvis lidt tilbageholdende i forhold til de andre, da hun tit når der er fremmede gemmer sig bag et familiemedlem. Men hun kan godt lide at være midtpunkt i sin egen familie og ønsker på et tidspunkt, at hun ikke havde en lillebror.

Noget kunne tyde på, at hun ser meget op til Emilie, da hun tit beder hende om at læse højt for hende, synge for hende eller at lege med hende. Det kunne være fordi Emilie er den af de to storesøstre, der er tættest på hende aldersmæssigt (hun er stadig et barn) og ligner hende mest med sit lyse hår og sin fyldighed.

Galleri