FANDOM

Maren er enægget tvilling til Karen, og de går sammen på (pige)skolen for bedre børn. Maren er apotekerens datter, hvilket giver hende en høj social status. Hun er også lillesøster til Alfred, som bliver præsenteret i bog 3. Hun selv præsenteres i bog 1, hvor hun og Karen er en slags følgere af Emilie. I bog 1-4 er hun omkring 8-9 år.

Fysisk udseende

Maren er af gennemsnitlig højde og kropsbygning. Hun har langt lyst hår og blå øjne. Hun beskrives som at være køn af et lille barn at være.

Til hverdag er hendes hår flettet, og hun har et hvidt tørklæde om hovedet. Det er sandsynligt, at hun går i enten en lang kjole eller en lang nederdel og en skjorte, samt et hvidt forklæde og sorte sko. Det beskrives, at hun går meget i lyseblåt, mens Karen går mere i rødt.

Personlighed

Maren er ikke lige så god i skolen, som det forventes af hende, men hun sidder alligevel på forreste række, da hun både er rig, køn og høflig.

Hun og Karen er gode venner og ses aldrig hver for sig, og de siger ofte det samme eller færdiggør hinandens sætninger.

Hun ser meget op til sin storebror og Emilie, sidstnævnte fordi hun ligesom Maren er rig, smuk og blond.

Hun kan godt lide at lege med dukker, dukkehuse og testel. Hun bryder sig ikke så meget om at læse, men kan godt lide at få læst højt.

Galleri