FANDOM

Hr. Vestergaard er far til Emilie Vestergaard, som er hovedperson i tredje bog. Han er borgmester, hvilket gør familien til den rigeste i byen. Dette kommer til at påvirke børnenes skolegang meget.

Fysisk udseende

Hr

Hr. Vestergaard close-up

Hr. Vestergaard er en midaldrende lavstammet, trivelig mand med gråsprængt, mørkt hår, blå øjne og et fipskæg og et cykelrytteroverskæg.

Til hverdag går han i en hvid skjorte med en grøn vest udover og et sort slips, mørkebrune bukser og et par sorte blanke støvler. På hovedet har han en mørkebrun høj hat med et sort bånd i, og som regel har han også en brun frakke og et sølvfarvet lommeur.

Til festlige lejligheder har han også en hvid skjorte på, men nu et rødbrunt slips, en rød vest, sorte nålestribede bukser, en sort frakke, et guldfarvet lommeur og sorte, blanke snabelsko. Hatten er skiftet ud med en sort version med et grønt bånd.

Om natten sover han i en hvid dragt, som han muligvis også har på under sit hverdagstøj.

Personlighed

Hr. Vestergaard er ikke så meget til stede grundet sit arbejde som borgmester, men det er sandsynligt, at han er klog, høflig, ambitiøs og en god leder.

Han er også rigtig glad for sin familie, men kan godt være lidt utålmodig med Emil, hans ældste søn. Hvilket egentlig er meget forståeligt.

Galleri