FANDOM

Hr. Nielsen er far til Mathilde Nielsen, som er hovedperson i anden bog. Han er natmand, hvilket giver ham en meget lav status. Dette påvirker resten af familien meget.

Udseende

Hr

Hr. Nielsen er en høj og ranglet midaldrende mand. Han har rødt pjusket hår, brungrønne øjne og meget lys hud, som er overdænget med fregner. Han har et stort fuldskæg og en bred, smallæbet mund samt en stor næse, der vender opad.

Til hverdag går han i en lyseblå, ternet skjorte, vissengrønne bukser og brune støvler.

Til festlige lejligheder har han en striktrøje udover og har strøget håret pænt tilbage.

Om natten sover han i en noget slidt hvid dragt og har bare fødder.

Personlighed

Han bruger det meste af bogen på at sove, da han har nattearbejde, men vi ved, at han er en meget sjov far, som er lidt ligeglad med, hvad folk tænker om ham. Han kan godt lide udfordringer, men ville bestemt gerne have et bedre job og flere penge, hvis han skulle vælge. Ifølge Mathilde ville han helst være soldat, men er ikke klog nok til det og er ligesom sin datter venstrehåndet og ville derfor ikke kunne kæmpe ordentligt.

Galleri