FANDOM

Skærmbillede 2016-07-30 kl. 21.44.44

Hr. Kristensen er far til Ingrid, som er hovedperson i første bog. Han har ikke den største rolle, da han sjældent er hjemme. Han er væver, hvilket giver ham en lidt lav status.

Fysisk udseende

Hr. Kristensen er en midaldrende mand af gennemsnitlig højde. Han har mørkblondt, bølget hår med lidt grå stæng, brede kæber, en lang næse og blågrønne øjne.

Til hverdag går han i en grøn ternet skjorte, en brun vest, mørkeblå bukser og brune støvler, som er en smule slidte. Derudover har han en grå hat på hovedet og et tørklæde om halsen. Farven på det er ukendt, og i sims-versionen er han set uden tørklædet.

Til festlige lejligheder går han i de samme bukser, sko, hat og skjorte, men hans vest er blevet erstattet af en sort, slidt vest og en grøn frakke.

Om natten sover han i en hvid dragt, som han måske også har på under sit hverdagstøj.

Personlighed

Hr. Kristensen er ikke set så meget på grund af, at han arbejder meget. Det virker til, at han kan lide sit arbejde, som er at væve. Han er grundig og flittig, men er fysisk klodset; et træk mange af hans børn har arvet. Til trods for at arbejde meget sætter han stor pris på sin familie og at være sammen med dem, og han ønsker kun det bedste for sin kone og sine seks børn. Han snakker meget, når han først er i gang, og er stort set altid i godt humør.

Galleri