FANDOM

Hanne går på (pige) skolen for bedre børn, sidder på næstbagerste række ved siden af Kirsten og er af middel status. I første bog rykker Anne Sophie op ved siden af hende, og det antydes, at de snakker godt sammen. Dog byttes der hurtigt rundt igen. I fjerde bog får hun en større rolle, da hun igen kommer til at sidde ved siden af Anne Sophie, og de bliver lidt tættere end før, da Ingrid nu undgår Anne Sophie og Kirsten og Hanne hinanden. I slutningen af bogen rykker alle hen på deres "gamle" pladser. I de fire bøger er hun omkring 13 år.

Fysisk udseende

Hanne er omkring Ingrids højde med en normal kropsbygning. Hun har meget lys hud og lyst hår, der til hverdag er samlet i to fletninger, samt blå øjne.

Hendes påklædning består sandsynligvis af en skjorte, lang nederdel, forklæde, tørklæde og enten støvler eller tøfler.

Personlighed

Hanne får først en rigtig personlighed i fjerde bog. Hun afsløres som at være fleksibel, nede på jorden og at være god i skolen. I konflikten er hun mest på Emilies side, men forholder sig passiv. Det antydes, at hun er en type som alle kan lide, da hun til trods for at være uenig med de andre stadig er accepteret. Hun er en smule bange for Mathilde, men da hun kommer med en spydig kommentar, sætter Mathilde hende på plads. Til trods for at være glad for sit nye venskab med Anne Sophie savner hun sit gamle med Kirsten og bliver glad, da de bliver gode venner igen.

Galleri