FANDOM

Astrid er storesøster til Ingrid, som er hovedperson i bog 1. Hun har ikke en synderligt stor rolle. Hun er væverens datter. Omkring 3 år før bogens hændelser blev hun konfirmeret, og et stykke tid efter blev hun ansat som tjenestepige hos familien Vestergaard. I bog 3 fortæller en af medlemmerne af denne familie, hvilket giver hende en lidt større rolle.

Fysisk udseende

Astrid close-up

Astrid close-up

Astrid er blevet beskrevet som at ligne sin lillesøster meget og at have de samme blågrønne øjne. Ifølge Ingrid er hun en smule pænere og stærkere. Hun er lidt højere end gennemsnittet, har langt mørkblondt hår og er lidt rundere end Ingrid, men stadig slank.

Til hverdag og på arbejdet går hun i en rosa skjorte med brune striber, en mørkeblå nederdel og et lysegrønt forklæde med hvide striber udover. Hendes hår er samlet i en stram knold og er dækket af et turkisblåt, ternet tørklæde, som hun har bundet under hagen (nakken i sims-versionen) Hun har brune støvler på fødderne og et blåt- og hvidternet sjal over ryggen.

Til festlige lejligheder har hun det samme tøj på, men hendes tørklæde er blevet erstattet af et grønt med gule tern, og hendes forklæde er nu lysebrunt med mørkebrune og violette striber.

Om natten sover hun i en lang hvid kjole, som hun muligvis også har på under sit hverdagstøj. Hun har løst hår og bare fødder, i hvert fald om sommeren.

Personlighed

Astrid har ikke så meget personlighed i den første bog, men er beskrevet som at være klog og sandsynligvis også lidt perfektionistisk. Det skyldes at hun aldrig er hjemme og kun ses om søndagen i kirken.

I den tredje bog, Emilie Vestergaard, har hun en større rolle. Hun er meget moderlig og omsorgsfuld - sikkert fordi hun har så mange yngre søskende og nu skal tage sig af fire flere. Ligesom Ingrid er hun kreativ og snakkesalig, og hendes perfektionisme er bekræftet. Uheldigvis er hun også ret klodset, men er overraskende god til at beherske det, når hun gør rent.

Galleri