FANDOM

Amalie er storesøster til Emilie, hovedpersonen i bog 3, og borgmesterens datter. Hun blev et års tid før bog 3 konfirmeret. Hun har en stor rolle i bogen, da konflikten i bogen indirekte startes af hende efter hun fortæller Emilie sin hemmelighed om, at hun er forelsket i Elias. Hun pointerer sidst i bogen, at Emilie, til trods for at have forbedret sig i de sidste par uger, stadig er en anelse stolt, dobbeltmoralsk og illoyal.

Fysisk udseende

Amalie close-up

Amalie close-up

Amalie er en ung pige på femten år af gennemsnitlig højde og drøjde. Hun har langt mørkt, krøllet hår, lyseblå øjne, tynde øjenbryn, en lille næse, rødlige kinder og læber og meget lys hud. Tit er hun beskrevet som smuk og at ligne sin lillesøster meget, til trods for at hun både er ældre, højere og mørkhåret.

Til hverdag går hun i en turkisblå kjole med lysere blå blomster og blonder, en matchende hat og ørenringe samt et par sorte, blanke støvler. Hendes hår er sat op i en stram knold, som er dækket af hatten.

Til festlige lejligheder går hun i en sort kjole med røde og pinke blomster, hvor hun indenunder har en mørkerød nederdel med sorte blomster. På fødderne har hun de samme sko, eller i hvert fald et par magen til, og om halsen har hun en krave og en halskæde, der passer til, samt et matchende armbånd om håndleddet. Hendes hår er stadig sat op, men hatten er skiftet ud med en mindre, rød hat med en fjer, som ikke dækker lige så meget hår. 

Om natten sover hun i en lang, hvid kjole med lyseblå blonder ved halsen og håndleddene.

Personlighed

Amalie har tilsyneladende altid været en håbløs romantiker, men det er blevet værre efter konfirmationen, nu hvor hun er gammel nok til at blive gift. Hendes problem er, at hun er forelsket i en af sine tjenere, og at de end ikke er tæt på hinanden i deres sociale status.

Hun er meget intelligent og elsker at udfordre/bruge sin hjerne ved at lære nye sprog, læse avancerede bøger eller udfolde sig kreativt (især ved maleri) Hun kan også godt være lidt stolt til tider på grund af sin intellekt, ligesom Emilie, men ikke lige så meget. Derudover er hun ikke lige så intelligent i forhold til sin alder.

Sandsynligvis er hun god til at gøre indtryk på folk, da de fleste fremmede med det samme kan lide hende.

Galleri